martes, 14 de febrero de 2012

Billy Elliot


Amb aquesta pel.lícula hem pogut treballar conceptes com el coaching, el mentoring i el model de lideratge lndividual de Boyatzis, Goleman i McKee.
En una primera part de la pel.lícula observem com en Billy descobreix la seva veritable vocació, però debut al ambient en el que es troba, amb el pare i el germà totalment en contra i en un entorn d’hostilitats i crispació constant en Billy es veurà en grans dificultats per aconseguir el seu objectiu.
En aquesta situació apareix la figura de la Sra. Wilkinson. Aquesta professora serà l’encarregada de fer-li un procés de mentoring/Coaching. Recordem que la diferencia entre el coaching i el mentoring és el trasllat de coneixements. Al mentoring hi ha trasllat de coneixements per part del mentor i al coaching simplement hi ha el suport i una guía per arribar al objectiu del coachee.
Un altre aspecte clau de la pel.lícula és l’evolució que pateixen tant el pare com el germà del Billy. En un primer terme es produeix un estat de shock i de repulsió al canvi, però a mida que s’ anadonen del do que té en Billy passen a donar-li un suport pràcticament incondicional. Això ho fa possible la tenacitat i la fe d’en Billy per sobreposar-se a totes les adversitats que li van sorgint.
Per tant el pare passa de ser un líder que “arrea” i que pensa en sí mateix a ser un líder que guia i inspira confiança.

12 comentarios:

  1. Aquesta setmana amb Billy elliot, hem pogut veure una pel•lícula i un lideratge completament diferent a les altres pel•lícules vistes fins el moment. Aquesta pel•lícula esta base en el coaching o mentoring de la professora de ballet i la superació personal den Billy.

    La professora de ballet, té un paper molt important en en Billy, ja que li ensenya a ballar i l’intenta motivar perquè aconsegueixi els seus objectius. Per això el paper de la professora podem dir que es de mentoring, ja que li ensenya tot el que ella sap, i de coaching ja que també l’ajuda a aconseguir el que ell vol, l’inspira i el motiva.

    La superació personal es veu reflectida en en Billy, ja que tot i que esta apuntat a classes de boxa, sigui l’únic noi, que els seus pares no li deixin fer ballet... ell ho fa i aconsegueix el seu objectiu, que es entrar a l’escola de ball.

    Com hem dit els temes principals de la pel•lícula són el coaching i la superació personal, però també es molt interessant veure l’evolució que tenen totes els personatges en el transcurs de la pel•lícula.

    La professora, es el personatge que menys canvis visibles presenta, ja que des del principi vol ajudar en Billy, i fa tot el possible perquè aquest aconsegueixi entrar a l’escola de ball.

    Però els que realment evolucionen en la seva manera de pensar dràsticament, són el pare i el germà d’en Billy. Al començament de la pel•lícula els dos són contraris a que en Billy practiqui ballet, ja que consideren que el ballet es una cosa de noies o de maricas, i que el que en Billy a de fer es boxa, encara que no li agradi, perquè es un esport d’homes. Però el final de la pel•lícula es veu com el seu pare, desprès de veure’l balla amb moltes ganes, canvia de seva manera de pensar, i farà tot el possible perquè el seu fill compleixi els seus objectius.

    Crec que tant el pare com el germà fan mols esforços i sacrificis per tal que el Billy pugui entrar a l’escola, i no els hi donem la importància real que tenen. Tot i estar sense treballar i casi no tenen ni per menjar aconsegueixen reunir els diners necessaris, fins i tot venen joies de la seva dona.

    ResponderEliminar
  2. En aquesta pel·lícula observem diferents rols en els diversos personatges que tenen influència en el transcurs de la història.
    Per una banda, hi ha Billie Eliot, protagonista principal de la trama que exerceix d’autèntic líder davant de les adversitats del seu entorn a l’hora d’acceptar que vulgui dedicar-se al ballet en comptes del boxa. És un noi que no sap però que vol.
    En conseqüència se l’hi ha d’aplicar un mentoring / coaching basat en el recolzament i la capacitació per aconseguir els seus objectius.
    Aquest coaching l’elabora la professora Wilkinson i provocarà una superació personal en el personatge del jove Eliot.
    El rol d’aquesta professora també el podríem analitzar segons els principis de Aristòtil (Ethos, Logos i Pathos) on descriuríem que compleix els tres requisits. És una dona que sap de ballet, sap com transmetre’l i comunicar-se, i a demes diríem que gaudeix de ètica que es veu demostrada en les escenes més personals amb en Billie. És una autentica leadership.

    També trobem altres personatges que tenen un paper important com seria el cas del pare. A aquest personatge li otorgo un rol de canvi de lideratge que ve definit per Fink, Beak i Taddeo que segons present, passat i futur ho divideix en quatre fases anomenades shock, retirada a la defensiva, reconeixement i adaptació + canvi. Aquestes serien les etapes que ell transcórrer des del moment que veu al seu fill realitzant ballet fins que decideix donar-li suport. També s’ha de dir que hi ha el factor de la mort de la seva dona que també té un pes fonamental en tot aquest transcurs.

    Un altre personatge és el germà. Té el rol més agressiu de la família però també és un personatge rodó que evoluciona i finalment dono el soport al seu germà per afrontar el repte de la seva nova etapa a Londres.

    ResponderEliminar
  3. Aquesta setmana hem contemplat la pel•lícula de Billy Elliot, totalment relacionada amb un lideratge individual. En aquesta escena hem contemplat el diferents tipus de lideratge del pare i de la professora de ballet.

    La professora de ballet mitjançant el coaching o el mentoring aconsegueix que el Billy aconsegueixi complir el seu somni i per tant assolir els objectius. Mitjançant l’experiència , els coneixements personals i la motivació la professora aconsegueix que el Billy triomfi en el mont de la dansa. Per altre banda, les ganes del Billy fá que els objectius siguin més fàcils d’aconseguir.
    En la pel•lícula també podem observar la evolució dels personatges principals. El pare, que exerceix de líder formal, esta totalment en contra de que el seu fill faci ballet i al principi fa tot el que esta a les seves mans per impedir que deixi el boxa i faci ballet. A mesura que avança la pel•lícula el pare descobreix el veritable amor que te el seu fill per la dansa i es comença a involucrar per que el seu fill aconsegueixi els seus objectius.

    L’evolució de la professora no està tant marcada. Des d’un bon principi ella creu en el Billy y veu que te una virtut especial de la dansa. La professora es pren l’ evolució d’en Billy com un repte personal però sempre delegant el protagonisme cap a ell. La professora exerceix un paper de líder moral.

    ResponderEliminar
  4. Després de veure aquesta pel·lícula hem pogut observar o millor dit posar en pràctica molts conceptes que encara no havíem treballat en els fòrums de debat. Exactament hem pogut treballar els conceptes de coaching i mentoring, i personalment faré incís en el paper de 2 personatges els quals crec que s’ en pot discutir com són el pare i la professora, i intentaré fer un símil amb l’ empresa.

    El pare, líder formal d’ en Billy, afectat per motius personals i laborals estanca la progressió de ball del seu fill a causa de vergonya i principis morals que no el deixen veure més enllà de la difícil situació que es troben com a família. Finalment aconsegueix evolucionar i no perd el seu rol que ajuda a Billy d’ aconseguir el seu èxit. En l’ empresa és important adonar-se a temps per buscar una solució a problemes personals per a què no afectin a la productivitat de la persona i l’ empresa pot ajudar al treballador amb teràpia de coaching (ja debatut a classe amb els pros i contres que representa el coaching).

    Pel que fa la professora, ensenya (mentoring) i mostra a Billy el camí per a triomfar en allò que li agrada sense interès econòmic, però amb interès personal, emocional i empàtic per a un noi que es troba en dificultats i que busca sortir d’ una misèria social en la què es troba gràcies a una professora motivada en Billy, que creu en ell i sense buscar el benefici propi. En l’ empresa es relaxaria la professora en un directiu que creu en l’ empresa i en els seus objectius, i a demes que no te por a ensenyar coneixements per a tal de millorar un individu el qual te problemes personals i es veu limitat alhora de prosperar. Cal dir també que la professora executaria un paper de líder moral.

    ResponderEliminar
  5. Billy Eliot és el perfecte exemple sobre la teoría dels colaboradors, i al mateix temps un motiu per introduir dos conceptes nous com són el coaching i el mentoring.

    En Billy compta amb dos líders en el seu camí, el seu pare i la professora de ball. El pare actúa com a líder formal sense autoritat moral ja que en un principi no accepta la decisió del seu fill de ballar i vol que el seu fill porti una vida segons les seves directrius. La professora de ball suposaria l'autoritat moral per en Billy ja que sempre està donant-li alè per continuar i el recolza perque veu el gran potencial que té el noi.

    En Billy sería un exemple perfecte de colaborador "M4" ja que sap ballar -té un talent innat- i vol, s'esforça. Aquest tipus de colaboradors nomès necessiten motivació i que ningú els posi obstacles, com seríen el pare i el germà. El mètode que es segueix perfectament per a la formació del noi és el mentoring, la professora transmet els seus coneixements. També fa ús d'un toc paternalista.

    ResponderEliminar
  6. En la pel•lícula de Billy Elliot trobem un nou lideratge no vist. Un lideratge individual basat en mentoring i couching. El Billy Elliot és un noi que vols dedicar-se a ballar en comptes de boxa. Agafa un paper de lideratge davant de totes les adversitats que surten quan comença a ballar.
    La seva professora de Ballet aplica amb ell un sistema de coaching mentoring per que pugui assolir els seus objectius. Les ganes de conseguir els objectius per part del Billy són claus alhora de l’ensenyament i la motivació de la professora. La professora és leadership i segons el model aristotelic és una bona líder ja que te ehtos(no ho fa pels diners), logos(experiencia en l’ambit) i pathos(ajuda al Billy en totes les situacions). Sempre li dóna tots els merits de la feina al Billy, treien-se ella el protagonisme.
    El seu pare té un paper de líder formal al principi de la pel•lícula ja que no accepta que el seu fill balli fins que és dona conta dels verdaders objectius del seu fill i que el que el motiva és ballar i l’ajuda amb el que pot. Podriem dir el mateix del germà, primer ho rebutja i acaba acceptan-ho.

    KEVIN VICENTE

    ResponderEliminar
  7. En la pel•lícula de Billy Elliot hem pogut acabar amb l’únic tipus de lideratge que ens faltava.
    Hem treballat amb el mentoring i amb l’auto lideratge que el protagonista exerceix.
    El protagonista és un clar m2 que no sap ballar i vol aprendre. I que acabarà sent un m4 on sabrà ballar i ho farà.
    Per arribar aquet punt el Billy ha de formar-se i adquirir uns coneixements teòrics que abans no tenia. La imatge de la biblioteca amb un llibre de dansa.
    Per això lo del auto lideratge. També opino que te suficient talent i genètica adquirida pel boxeo que l’ajuda en les facultats de la dansa.
    Apart rep l’ajut del coaching de la professora Wilkinson que serà l’impulsora de l’afició pel ballet i l’ajudarà a perfeccionar la seva técnica . La professora adquireix una actitud participativa i transformacional ja que primer és com molt estricte i posteriorment adopta una actitud més propera.
    Un altre personatge interessant es el pare que també pateix un canvi. Que jo l’analitzo no com una gestió del canvi sinó com un col•laborador que primer no sap que el billy vol ballar i no voldria que balles, desprès s’adona que el seu fill vol ballar però ell no vol que ho faci i ja cap el final reconeix el talent del seu fill i vol que triomfi en el món de la musica.

    ResponderEliminar
  8. Aquest film que hem vist aquesta setmana ens monstra un lideratge diferent dins de totes les pel·lícules que ja hem vist a classe.
    Es una pel·lícula que ens mostra que gràcies a el "puedo y quiero" es veu la superació d'en Billy Elliot.

    Dins de la pel·lícula la professora té un paper important ja que es la que inspira motivació a en Billy i aconsegueix que en Billy entri dins l'escola de ballet.

    Un altre personatge dins la pel·lícula és el pare que sofreix una gran evolució, desde el començament de la pel·lícula fins que acaba donant suport a en Billy. El pare dins el film té l'autoritat formal.

    ResponderEliminar
  9. Ha sigut interessant veure aquest film per poder comentar a classe la diferència entre el mentoring i el coaching. Mentre el primer es mes un intercanvi de coneixements, el segon busca la reflexió del coachee i que pugui pendre les decisions per ell mateix.

    Veiem que a la pelicula Billy Elliot és un noi que practica la boxe, pero que respaldat per la seva professora comença a interessar-se per la dansa. Al principi per tant es un M2 que amb el transcorrer de la pelicula s'acaba transformant en un clar M4.

    Hi ha personatges que tenen una gran influència en Billy, sobretot el seu pare. Al principi no s'adona de les inquietuds del seu fill i no li importen els seus gustos. Despres es conscient de que vol ballar per es situa en contra fins que finalment el ball d'en Billy davant seu el convenç perque l'ajudi a aconseguir el seu somni.

    Per tant veiem que durant la pelicula el paper de lider moral el té la professora i el de formal el pare. Una pelicula clara d'autolideratge on en Billy va evolucionant segons el seu entorn va variant i amb el seu esforç continu.

    ResponderEliminar
  10. Com hem pogut observar el film de Billy Elliot es un cas apart dels vist anteriorment a classe.
    Principalment hem de veure que es una pel·licula de lideratge d'un mateix a diferencia dels demes que buscavem el líder del grup. A causa d'aquesta característiques hem vist la basant del mentoring i la del coaching. Tot i haver dos basants per arriba a líder segons el meu punt de vista al que realment ofereix la millor opció a seguir per Billy es el mentoring que fa la professora amb ell.
    També hem de tindre present l'estructura del canvi de Jonh Withmore la qual el nostre personatge segueix (GROW), en principi el personatge segueix una meta clara, tot seguit se li plantejen el realties o creences que un cop aclarit el personatge agafa força per seguir el seu camí. LLavors en trobem amb les opcions o mètodes a seguir el qual ell segueix els pasos de la professora, i finalment will o voluntat per part del ensenyat.
    Com a conclusió podem extreure que tant per aplicar un mentoring com un coach necessitem de la voluntat del ensenyat, i que la gran diferència entre aquestes dos maneres de aprenentatge es que en el mentoring el mentó transmet els seus coneixement encanvi quan parlem de coaching tan sols són mètodes o maneres per assolir el nostre objectiu.

    ResponderEliminar
  11. En aquesta pelicula podem observar nous conceptes sobre el lideratge, ja que es diferent a totes les vistes anteriorment. Primer de tot podriem destacar a en Billy com a un M4 ja que té molt de talent per ballar, i ho vol fer, per sobre de qualsevol cosa, fins el punt d'enganyar a la seva familia.
    Els conceptes nous que ens aporta aquest film, són el mentoring i el coaching, ja que observem com hi han dos liders importants en aquesta pelicula. Un es el pare d'en Billy, que és un líder nomes amb autoritat formal, que s'oposa dura i cegament a que el seu fill practiqui ballet, encara que durant el transcurs de la pelicula va canviant d'opinió, fins a recolzar-lo totalment. L'altre líder del film és la professora de ballet. Aquesta dona té un lideratge totalment amb autoritat moral, però sense dubte la peça clau per a que en Billy acabi triunfant en el món del ballet, ja que es ella la que el recolza en els moments més dificils, i la que aconsegueix finalment que entri a la millor escola de ballet que hi ha en aquells moments. Fa una feina d'entrenadora, per això parlem de coaching, ja que entrena en Billy però també el prepara fisica i psicologicament.

    ResponderEliminar
  12. Aquesta pelicula esta ambientada a la baga dels miners a Anglaterra, on un nen sense mare i que viu amb el seu pare i el seu germà troba la seva veritable vocació en el ballet. Això xoca amb la mentalitat de la seva familia i per aquesta raó s'ho amaga encara que tindrà un clar recolzament i un bon ensenyament amb la senyora Wilkinson. Fa coaching i mentoring.
    L'altre punt a tenir molt en compte es l'evolució del seu germà i sobretot del seu pare que passa d'estar totalment en contra i de ser totalitari a ser un pare que es sacrifica per a que el seu fill pugui complir el seu somni.

    ResponderEliminar