La pel·lícula es basa en la vida d'un dels líders més brillants i influents de la història: Alejandro Magne, un home que a l'edat de 25 anys havia conquerit el 90% del món conegut. Alejandro va portar al seu exèrcit de soldats grecs, macedonis i posteriorment orientals al llarg de 35.000 quilòmetres de setges i conquestes en només vuit anys i quan va morir als 32 anys havia forjat un imperi sense igual en la història. Ambientada al món pre cristià de costums socials i morals molt diferents de les d'avui, la pel·lícula explora una època d'una bellesa inigualable, d'una brutalitat increïble, amb grans ideals i terribles traïcions. Examina de forma honesta i atrevida la vida d'Alejandro i la seva relació amb la seva mare Olimpia, el seu pare Filipo, el seu gran amic i comandant Hefestión, la seva ambiciosa i bella dona Roxana i el seu confident i lleial general Tolomeo.
En aquesta pel·lícula tenim la oportunitat d’analitzar-la sota paràmetres diferents del lideratge. Com es pot apreciar, els comandants d’Alejandro no es poden analitzar sota el model de col·laboradors de Hersey&Blanchard. Es basa en un context mitològic, a la Grècia del 356 a.C., on grans pensadors com Aristòtil van influenciar en la forma de ser i viure dels seus ciutadans. Cal destacar que la pel·lícula es basa en l’autolideratge d’Alejandro, en consonància amb el seu pathos, logos i ethos, i en el seu canvi de filosofia en el rodatge, influenciat per la seva mare, que li va provocar un abús de poder i no claredat dels seus objectius.
Cal destacar també la comparació de líders dels dos grups. Per una part, Alejandro, un líder que en principi es considera democràtic, amb un pensament i objectiu global, i per altra part, Darío III, un capità tirà, amb un pensament molt individualista, que busca la satisfacció personal i no general.
Aquesta pel•lícula ens explica la joventut d’ Alejandro Magno, les seves batalles contra l’exèrcit parca i sobretot la seva relació amb els seus pares, Filipo II i Olimpia.
ResponderEliminarEn aquesta pel•lícula es veu clarament d’importància que tenen els pares sobre els seus fills. Crec que per un nen, o un jove, com aquest cas, una bona i solida educació per part dels pares, es molt important per que aquest es desenvolupi psicològicament de manera correcte, i en aquesta pel•lícula succeeix completament el contrari.
La mare, Olimpia, adopta una actitud sobre mustiadora, fent creure a Alexandro, que es fill de deus, i que pot aconseguir tot el que vulgui, i en canvi el seu pare Filipo fa tot el contrari, el desvalora tot el rato, i el fa posar de peus a terra. Aquesta educació afecte negativament a l’actitud d’una persona, i en aquest cas d’un líder.
Si ens centrem en Alejandro, veiem que el seu lideratge pasa per dos processos, el primer on es un bon líder respectat per el seu pobre, i el segon on es veu que canvia la seva actitud i la seva manera d’actuar, i on la gent no el considera un bon líder.
La causa principal d’aquest canvi, es principalment que perd el LOGHOS i el PATHOS, el primer el perd perquè es torna massa ambiciós, no en te mai prou i sempre vol més. Això fa que no actuí de la millor manera. I el segon el perd, perquè no es fica a la pell dels seus homes, els quals porten 7 anys fora de casa seva i l’únic que volen es tornar a casa seva.
Aquest canvi d’actitud que te ( es torna boig) es possiblement per el trauma d’infantesa que te dels seus pares i que hem explicat abans
A la primera part de la pel•lícula veiem com Alejandro Magno és un líder que dirigeix amb eficàcia i que és capaç de mobilitzar al seu exèrcit entorn a una missió comú, rodejat d’un equip de confiança als qui delegava competències. A la segona part de la pel•lícula, precisament quan dóna l’esquena a aquests principis i deixa de banda els interessos comuns és quan comença el seu decliu com a líder. Es converteix en un home que no accepta la crítica i que només es mou per interessos personals. Per tant fent l’anàlisi de les competències aristotèliques podríem dir que perd el seu “pathos” amb els homes.
ResponderEliminarPer tant en aquesta pel•lícula hem vist clarament com una mancança de “pathos” amb els teus col•laboradors, condueix irremediablement a una pèrdua del “logos” d’un líder que impedeix aconseguir els objectius d’aquest.
Alejandro Magno la divideixo en dos parts per poder analitzar el lideratge, ja que hi ha un canvi molt significatiu i denotant a la pel•lícula.
ResponderEliminarAl principi veiem com Alejandro, fill de Filipo i Olimpia, els quals influeixen molt en ell i tenen també importància en el seu desenvolupament, dirigeix com un bon líder tot un exercit amb la finalitat d’assolir un únic objectiu. En aquest punt podem veure que Alejandro compta amb tot l’equip sencer, tots tenen confiança en ell i el veuen com un veritable líder. A més, cal a dir que no només el respecten els combatents, sinó també tot el seu poble. En aquesta primera part Alejandro compta amb les característiques essencials d’un bon líder: LOGHOS, PATHOS i ETHOS.
Però, degut a l’educació tan diferent rebuda entre els seus pares, Alejandro comença a no seguir els seus ideals, principis, els quals el feien ser un líder. I això li comporta problemes dins el seu exercit. A partir d’aquest moment, Alejandro deixa de ser un líder ja que, ja no pensa en els seus companys, només en els seus propis interessos. Podríem dir que no en te mai prou, i com que vol aconseguir massa, li causa conflictes. També deixa de ser comprensiu amb els seus amics, companys de batalla, ja no delega competències. Per tant, veiem que en aquest punt, Alejandro ha perdut allò que el feia ser un bon líder: PATHOS, i seguidament LOGHOS.
Degut a aquesta ambició que té, Alejandro acaba força boig, ja no es fia de ningú, ni dels seus propis amics. Això és degut a l’educació rebuda per la seva mare Olimpia. Fins al punt que acaba matant a un dels seus. Potser és aquesta acció que ens fa veure definitivament que Alejandro ja no té absolutament res de líder.
Erik Pujol Vázquez
ResponderEliminarA Alejandro Magno, el punt més important per analitzar del lideratge és el el líder, Alejandro. Va ser una película perfecta per centrar-nos en el paper del líder al 100%, sense "distreure'ns" amb altres aspectes com el team building o els colaboradors.
Alejandro és el protagonista del nostre anàlisi. El Logos no és una mancança en el Rei de Macedònia. Tenia dots de lideratge i ho va demostrar conquerint gran part del món conegut. Sabia dirigir tant l'exèrcit com Macedònia i els territoris que anava conquerint. Al principi de les seves conquestes Alejandro té també Pathos i Ethos, cosa que demostra amb la relació amb els seus homes i el respecte que té als seus enemics i els pobles que conquereix respectivament.
Però després Alejandro canvia. Les seves decisions es tornen fosques i els seus homes no les entenen i poc a poc deixen de creure en ell. No perque no el considerin un lider, al meu parè Alejandro mai perd la autoritat moral, el que fa que els seus homes no vulguin seguirlo és que els força massa. En el comportament de Alejandro hi ha tres persones clau que l'influèncien. La primera és la seva mare, que el fa creure massa que és com un Déu i això acaba transtornant a Alejandro. Aquest complexe que pren és un dels inconvenients que es podrien trobar en la teoría del Gran Home, les expectatives són massa altes. El seu pare també influeix en ell. Jo crec que va viure a la ombra del seu pare encara que va millorar les seves conquestes, el sentiment que tenia el seu poble amb el seu pare era més fort.
Finalment, el seu amic també influeix en el seu comportament. Les relacions homosexuals eren una cosa normal en aquella època, però el fet de estimar-lo tant també crea unes expecatives massa grans. Per una altra banda, el seu amic és una de les poques persones que podien d'alguna manera fer-lo tornar al "món real".
En resum, Alexander va ser una gran película per treballar la figura del líder i conceptes com la teoría del gran home.