martes, 24 de enero de 2012

Los chicos del coro


“Los Chicos del Coro” és una pel·lícula ideal per veure el treball en equip,però és encara millor per analitzar el procedir d’un bon líder, que és planteja els objectius que té amb el seu grup, que els fa veure cap a on dirigir-se com a equip i com a persones i que sap treballar amb els valors i la bona comunicació que té amb tots ells. Ens fa veure com passa de ser en principi un grup de companys de l’internat, al compromís i passió aconseguides gràcies a la coral que es forma.
Al principi el professor Clement no té una comunicació bona amb tots ells per la falta de cohesió del grup i per la falta de valors dels nens, però a poc a poc anem veient com Clement, com a característica pròpia d’un bon lidership, aconsegueix establir una comunicació amb el grup, fent-los sentir bé i fent-los veure que no tot el que fan està malament. També les seves capacitats que aporta cada un d’ells al grup. D’alguna forma els fa veure la necessitat de dependència que tenen uns amb els altres, per tal de que la coral funcioni correctament. És a dir que les debilitats d’uns es contraresten amb les fortaleses dels altres. Podríem dir en aquest cas, els “tenors amb els aguts”.

 
En aquesta pel·lícula podem veure els dos tipus de líders que pot haver-hi; Clement Mathiew, com un líder que sap conduir al seu equip cap al fi que es proposa, en aquest cas la música. Aquest es dona temps per a la reflexió per saber com actuar davant situacions problemàtiques.
I per altre banda tenim l’altre líder representat per el director de l’escola: Rashin. És un clar management que no sap controlar les seves emocions i que ho enfoca tot de forma equivocada, i és veu en els seus resultats al no poder controlar als nens. Es veu clarament amb el seu mètode d’acció-reacció, que el fa ser impulsiu i per tant no dona temps a la reflexió.

15 comentarios:

  1. La pel·licula Los chicos del coro, un clar exemple de team leadership. M'ha cridat en especial l'atenció la complexitat de comprensió que pot arrivar a tenir la dualitat manager - leader, i que s'ha reflexat tant clarament en aquesta pel·licula.

    És impresionant com Clément aconsegueix revolucionar l'estructura rígida de l'internat a través del lideratge inspiracional. Aconsegueix donar una VISIÓ a tots els seus alumnes (inclús als altres professors) en un context d'STORMING, on la disciplina implantada "d'ACCIÓ - REACCIÓ" estava mal gestionada en la majoria de casos.
    Clément va arrivar a ser líder en la mesura que va ser capaç de trasmetre confiança i ser creible.La visió que trasmet aquest professor no té explicació lògica, però quan va ser assumida pels seus alumnes, es va convertir en el lideratge més pur.

    Per tant, es pot considerar Clément Mathieu com un líder? Al meu parer, òbviament ho va ser. El considero un líder moral, tot i tenir cert poder sobre els alumnes (però les ordres més trascendentals les donava el director). Aquest fet es reflexa en un munt d'escenes, però potser la més destacada és el moment en que Clément abandona l'internat quan, els alumnes, en contra de l'ordre expressa del director, recolzen incondicionalment al seu ja ex-professor.

    ResponderEliminar
  2. Crec que és una pel•lícula molt interessant per estudia el tema de lideratge. Mostra clarament que a de fer el líder per aconseguir l’ajut i la col•laboració del seu equip o en aquest cas del alumnes.

    Primerament,el líder a de conèixer el seu equip, tal i com fa en Clément, fent que els alumnes escriguin els seus plans futurs. Després fer-se respectar, es a dir, crear una sèrie de normes i pautes que tothom a de complir sí o sí. Posteriorment trobar la manera de que els alumnes, estiguin units, motivats, i amb ganes de treballa. Més endavant explicarem que aquest pas, es molt més complicat del que sembla, ja que cada persona es diferent i sa d’actuar de manera apropiada en cada cas. I per últim, perseverança i constància, es a dir, treballar molt, dedicar hores i hores, fins aconseguir els objectius desitjats. Clément segueix aquetes pautes a la perfecció.

    Com hem diu anteriorment, en aquesta pel•lícula es veu molt clarament que cada persona es diferent i s’ha d’actuar de manera especifica. A continuació explicarem detalladament com es cada alumne i la actuació del líder. Pépinot, alumne problemàtic amb gran talent, és un clar exemple de una persona que pot i no vol, el que s’ha de fer amb aquesta gent es motivar-lo, per tal d’aconseguir que vulgui.Tal i com aconsegueix en Clément. Pépinot, l’alumne més petit de l’interna’t, és un clar exemple de persona que vol i no pot, el que cal fer es ensenyar-lo, fe coaching. Per últim tenim a un alumne molt problemàtic, que apareix a mitjans de la pel•lícula, es pot definir com un alumne que no vol i no pot El que s’intenta es controlar-lo en tot moment per intentar que fagi algú positiu, però en aquest cas no s’aconsegueix. En aquets caso el millor que es pot fer es despendre’t d’aquestes persones, però d’una manera adequada, sinó poden aparèixer conseqüències, com succeeix en la pel•lícula.

    Com a ultima conclusió, aquesta pel•lícula ens mostra la realitat de la vida, no sempre les coses bones arriben a bon port, de vegades es queden a mix camí.

    ResponderEliminar
  3. A la pelicula "Los chicos del coro" podem observar un tipus de lideratge més inspiracional. Clement intenta imposar la seva autoritat al principi, pero es dona compte que ha d'utilitzar tàctiques de motivació i s'intenta posar a l'altura dels seus alumnes per tal de que l'acceptin. Així que comença a delegar funcions i dur a terme una mica de leadership.

    Possiblement aquesta tàctica sigui arriscada i és probable que en ocasions no dongui els resultats esperats ja que has de confiar en la bona voluntat de la majoria d'alumnes i s'ha de tenir el suport de la part directiva. Queda clar que si els teus superiors no et donen suport és molt probable que no tingui éxit cap projecte que es vulgui a donar a terme.

    En la película Pierre Morange és un clar exemple d'alumne que pot pero no vol. Es fa pasar per dolent ja que està enrabiat amb la seva mare, i el que fa Clement es intentar motivarlo perque exploti el seu do. D'altre banda tenim a Pepinot que al principi ni pot ni vol, pero amb el suport de Clement comença a mostrar interès encara que no te gaires capacitats. Un exemple d'alumne problemàtic seria Mondieu, en aquests casos la única cosa que es pot fer és intentar controlarlo i que fagi el mínim mal possible.

    Per finalitzar el comentari podem dir que la película serveix molt be per veure el lideratge i els diferents tipus de comportament que tenen els integrant d'un grup. Un grup que pasa de ser un clar "titanic" a una coral amb ordre i reconeixement.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Amb la pel•lícula “Los chicos del coro” he vist que te algunes similituds a l’hora de motivar al grup o en aquest cas aplicar una actitud inspiracional amb els nens.
      Crec que es un bon exemple de gestió de grup, ja que aplica quasi totes les pautes del gestió del canvi.
      Clément el professor suplent arriba a un orfenat on hi ha una urgència clara. Que es l’actitud dels nens.
      Primer observa que no pot formar una coalició amb la directiva ja que no comparteixen la mateixa ètica per aplicar l’educació dels alumnes, el director és contundent i molt autoritari i Clément es posicionarà amb els alumnes per intentar mostrar una confiança o una segona oportunitat.
      Clément crearà una visió que intentarà dur-la a terme a traves en una coral.
      Transmetrà aquesta visió a les aules, a la seva aula amb la participació de tots els companys siguin aptes cantant o no amb l’exemple del Pepinot que es un clar exemple d’aquell que vol però no pot ja que no te cap coneixement musical i el professor es compromet a ensenyar-li. De moment li atorgarà un paper com ajudant de la coral.
      El claríssim èxit que obté es el canvi en l’actitud dels xavals ja que les relacions alumne professor i també les dels alumnes entre ells milloren positivament en quasi tots els casos ( Mondieu es l’excepció).
      I la consolidació de la coral es plastificarà en el concert que li fan a la baronessa.
      Segurament començaria a practicar nous mètodes de millora però la direcció del orfenat no segueix la mateixa línia. I decideix prescindir de Clement.
      També podria comentar el lideratge del Pierre Mourange però des de el meu punt de vista no actua com a líder ja que es un Ronaldinho que te el potencial i no es fins al final que vol unir-se al grup.
      Per tant em centraria en el Clément com un autèntic líder, potser no de 10 ja que amb el Mondient hauria d’haver aplicat una actitud autoritària i no va saber, però si un exemple clar de líder on els resultats son negatius, ja que es prescindeix de la seva feina. Pero es un líder en quan a tot el que ha aconseguit inculcar a tots aquells nens que sense ell haguessin anat per un mal camí. Per tant tot el que sembra Clément en els seus alumnes mostra la seva habilitat per gestionar un grup.

      Eliminar
  4. Després de veure ``Los chicos del coro´´ m’ ha deixat força clar conceptes treballats a la primera classe magistral. Personalment mai havia vist aquest film i molt didàctic alhora de debatre els conceptes de leadership i management.

    Primer de tot vull remarcar amb el Clément, protagonista total, tal i com han comentat els meus companys el seu paper de leadership es fonamental, però jo hem quedo amb la influència que té sobre els seus alumnes a nivell personal i fins tot en algun cas, a nivell professional (Morange acaba sent director). Per mi, es important que el líder tingui influència en la empresa (en aquest cas, el col·legi) i que obtingui els objectius fixats; però quan el líder arriba a influir en tanta magnitud com ho fa Clément, crec que arriba al òptim del lideratge moral.

    M’ agrada també la doble ``cara´´ de Clément que combina el management amb el lidearship; aquesta actitud es totalment necessària alhora d’ afrontar conflictes quan els alumnes van per el camí equivocat perjudicant tant al col·lectiu com al individual.

    Per últim vull esmentar que tal i com sempre esmentem, ser un líder no és fàcil, però en un context de sistema escolar amb alumnes de tan poca edat i tan problemes personals, empitjora la situació i la dificulta, però engrandeix la figura de Clément que aconsegueix adoptar el paper de líder.

    ResponderEliminar
  5. Joan Lopez Clajer.30 de enero de 2012, 10:08

    En aquesta pel•lícula observem que trobem diferents personatges que representen els diferents estils de lideratges estudiats a classe.

    Per una banda tenim al director del centre, el Sr. Rachant, que utilitza un lideratge “management” on centra el seu poder en l’autoritat formal per dominar als alumnes mitjançant la por, amenaces i força. La seva frase “Acció – Reacció” representa clarament aquest valor.

    Per una altre banda observem al Sr. Clemont que es instaurat com a vigilant amb una certa autoritat formal però bassarà el seu lideratge en la autoritat moral. Es transforma en un “leadership” en el transcurs de la seva estada i tot això es gracies al seu mètode inspiracional. En els alumnes observem diferents estils des de el jove Mondent que no sap ni vol aprendre fins al petit Pepinho que no en sap però si que en vol.

    També tenim l’aportació del jove Pierre Morange el qual al inici es considerat un noi amb cara de àngel i interior de dimoni. Aquest es el clar exemple com a traves de la musica canvia la seva actitud en un gir de 360 graus.

    Finalment també esmentar el personatge de l’altre vigilant / professor el Sr. Chabet el qual a traves de observar les millores en els nens passa de res l’ajudador del director a defensar la causa per la qual lluita el Sr. Clemont.

    La meva conclusió es que es una bona filmació per observar els diferents lideratges i les fases per les quals ha de passar un líder fins arribar a aconseguir la màxima autoritat.

    ResponderEliminar
  6. Si a "Titanes" ya vam veure de manera molt clara la diferencia entre management i leadership, a "Los chicos del coro" veiem els dos extrems oposats.
    Per una banda tenim el Management pur, emprat per el director de l'internat, quasi militar. La disciplina i el càstig són els únics plats per dirigir l'escola i el seu lema és "acció-reacció", entès com utilitzar el càstig per frenar l'actitud dels nois, que a la seva vegada era causada en gran part per la manera de fer de la escola. Un cercle viciòs que funcionava bé però no treia el potencial i no era del tot ètic (encara que per l'època potser sí que estava ben vist aquesta forma de gestió d'una escola).

    Per l'altra banda tenim a Clément, el nou vigilant. Arriba i desde un primer moment no veu bé la manera de fer de l'escola en vers als nens i ja desde un primer moment comença un pols amb el director de l'escola. L'acabarà perdent, però aconseguirà que durant el temps que duri aconsegueixi canviar moltes coses.
    El mètode de lideratge que aplica Clément és perfecte per a una escola. Barreja perfectament el management més autoritari per aconseguir fer-se un lloc i un alt grau de paternalisme ja que no es pot olvidar que es tracta amb nens. És molt destacable la motivació que provoca en Morange en qui veu un gran talent però que li falten ganes.

    Jo personalment no destacaria a cap dels nens com a un lider. El que sí que destaco és la seva implicació i motivació. No olvidem que sense un equip implicat el lideratge no porta a ningun lloc que no sigui la deriva.

    En resum, la película és una gran mostra de com aplicar un bon leadership tenint en compte que el gran nivell de paternalisme és degut a que es tracta amb nens.

    Erik Pujol Vázquez.

    ResponderEliminar
  7. En aquesta pel•lícula podem observar clarament alguns tipus de lideratge entre els seus personatges.
    Quant a les autoritats del col•legi:
    El primer d'ells és el Director Rashin, és una persona ambiciosa, que maltracta als membres de l'escola per aconseguir “respecte” per imposar-se. És una persona totalment autoritària, perversa, aprofitada, que es podria dir que és líder només per la seva condició de director,Management.

    El segon és el Sr. Clement el líder casi prefecte el qual pasa per les diverses fases del lideratge vistes a classe (Teambuilding de Tuckman i Jensen (1977)) El Sr. Mathieu una persona comprensiva, afectuosa, amb grans capacitats per escoltar, comprensiu, amable, cordial i de vegades sobre protector, que aconsegueix guanyar-se el respecte de tots per les seves qualitats, leadership, i no pel seu càrrec a diferencia de Rashin.

    El tercer és el Sr. Charbet el qual adopta un lideratge paternalista, sempre està pendent dels alumnes i en el fons vol el millor per a ells, encara que al principi fos l’ajudant del director.
    L’últim és el Sr. Maxence és una persona afectuosa, simpàtica, solidària, comprensiva i moltes vegades permissiva, però no es un líder.

    Per part dels alumnes podem destacar:
    Mondain va exercir un tipus de lideratge autoritari, amb grans trets de rebel•lia, violència, i intolerància.

    Le Querrec un líder permissiu, que incitava al desordre i a que els altres fessin el que ells volguessin. Ell és irreverent, rebel, hiperactiu.

    Morange és un nen amb gran capacitat d'observació, és rebel, permissiu, que al final canalitza les seves qualitats per aconseguir l'èxit.

    Adrià Duran

    ResponderEliminar
  8. En aquesta pel.lícula distinguim clarament dos tipus d' autoritats, l'exercida i mantinguda per la por, que és temuda però no s'accepta (Director Rachid) i la que és reconeguda i respectada (Clement Mathieu). Per tant, per tal de treure alguna cosa en clar de la pel.lícula, al meu parer ens hem de fer la següent pregunta. Què fa el Sr. Mathieu per tal de guanyar-se el respecte i la confiança del grup?. Un grup de nens òrfens, problèmatics en la seva majoria i sense cap motivació que els mogui.
    El Sr. Mathieu arriba al reformatori on impera la llei "d'acció reacció" del director Rachid, un management militar que no aconsegueix grans resultats. Per tant en aquest climax, de càstig, incomprensió i frustració el Sr. Mathieu comença a exercir de líder. El primer pas que dóna és mostrar interès pels membres del grup, s'informa de les seves inquietuds i aspiracions. Més tard enseguida empatitza amb els nens mostrant-se comprensiu i rebelant-se em certa manera contra la llei "d'acció reacció" del Sr. Rachid. Per tant el Sr. Mathieu es va convertir en el líder moral. Per tant un dels aprenentatges que treiem de la pel.lícula és que podem obtenir molt més bons resultats empatitzant amb els membres del grup i aplicant una miqueta d'intel.ligència emocional, que no pas amb una autoritat formal que no tingui en compte les aspiracions dels membres del grup.
    Per tant com a conclusió final dirè que aquesta pel.lícula m'ha ajudat a compendre que tothom, per molt cas perdut que sembli (Mondieu), es mereix el benefici del dubte, una segona oportunitat. Per tant un bon leadership pot treure coses molt bones de qui menys t' ho esperes.

    ResponderEliminar
  9. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. La pel•licula Los chicos del coro és una molt bona historia per veure com s’aplica el canvi. Podem destacar com a líder a Clément, que arriba a un orfenat on l’actitud dels nens és molt dolenta i la manera que tenen d’educar tots els professors que ja están a l’orfenat és molt autoritària.

      En Clément vol canviar l’actitud dels nens motivant-los, mitjançant una coral. Utilitza un lideratge inspiracional. En Clement gestiona el grup com un bon líder, donant a cada particpant exactament el que necesita (leadership).

      Amb tot aixó va en contra de la manera d’actuar de l’orfanat, i aixó d’anar en contra dels teus superiors sempre és molt complicat.

      Com a personatges que formen part del grup i que Clément els ajuda podem destacar en Pepinot i en Pierre.

      En Pepinot és un exemple que vol però no pot ja que no sap de música i gràcies a Clément forma part del grup i ell hi posa interés.

      En Pierre és un exemple que pot pero no vol i Clément mitjançant factors com la seva mare l’intenta motivar de totes les maneres per conseguir que formi part del grup i utilitzi el seu potencial.

      Eliminar
  10. Des del meu punt de vista, aquesta es una pel·licula on podem veure clarament persones-nens que a priori eren incontrolables i que només tenien capacitat per a fer gamberrades. Però que gràcies al bon leadership del vigilant Clement passen de ser nens dolents i sense motivació per res, a nens amb un bon comportament on molt d'ells mostren talent per cantar i obtenen un element motivador i inspirador mitjançant la MÚSICA.

    També penso que aquesta pel·licula serveix de mostra per a veure dues maneres de manar antagòniques, i degut a això hi ha un líder formal molt dictatorial amb un management molt clar (sería el director Rachin) i per altre un líder moral al que tot el grup agrada i el qual treu el millor rendiment possible de cadascú, podem veure un leadership molt clar (Clement).
    A causa d'això, el líder moral Clement en contra de la manera d'actuar i de controlar el centre que té el director, crea una suborganització dins de la gran organització que seria l'escola, amb uns valors propis pero igualment amb un mínim de normes que tota organització ha de tenir i seguir.

    Per acabar també em va cridar molt l'atenció el tracte que va tenir el vigilant amb l'estrella o persona que tenia mes talent dins de la coral. Ja que ell conscient de que tenia una veu singular i excel·lent se li va apujar el ego que posteriorment Clement es va encarregar de tornar a baixar.

    ResponderEliminar
  11. A través de la pel·licula "Los chicos del coro" hem vist un exemple clar de que quan portem el extrem el norming; més ben dit en aquest cas l'ACCIÓ-REACCIÓ el que proliferem és que el nostre grup es senti pressionat i per tant en ves de ser més efectiu; es converteix en un desordre " una pandilla".

    Clement entra amb unes ideas clares i amb un toc patarnalista i tot i que l'ambient on es troba no es gairé bo sap establir un diàleg amb els nens i d'aquesta forma arriba aplicar el seu norming més suau però alhora més efectiu.
    Per tant, podem veure una distinció clara entre els dos líders d'aquesta pel·licula:el management tradicional sería el director Rachin; i per altre banda un líder que seria Clement al que el grup elegeix i fa que tregui tot el seu potencial.

    També es molt important basar-se en dos personatges esencials:
    En Pepinot es l'alumne que vol aprendre pero no sap/pot; i en el cas contrari tenim a Pierre que es el noi que si sap pero en principi no vol aprendre res.

    En conclusió crec que aquesta pel·licula en serveix a tots per veure el comportament d'un lider moral i en biceversa el d'un lider formal; i no tan sols això sino que també podem veure com Clement utilitza els diferents barrets segons les escenes en que es troba. En definitiva molt bona pel·licula.

    ResponderEliminar
  12. Los chicos del coro, és una molt bona pel·licula per a tractar clarament els diferents estils que hi han per els jefes.
    Dins de la pel·licula podem destacar dos estils molt diferents. Un d'ells el director de l'internat, el Sr. Rachin, un personatge amb estil purament de management, ón ell és el que mana, i la resta nomès s'han de preocupar en obeir-lo. No és preocupa gens per les persones, sinó en que les persones l'obeeixin.
    Més endavant l'orfanat rebrà a un nou vigilant, en Clement. Aquest nou vigilant aporta a l'orfanat un estil de lideratge nou, preocupant-se per les persones i intentant fer-les millor, amb mètodes total i clarament de lidership, amb estil paternalista.
    Clement intenta imposar aquest estil seu a tot l'orfanat, i aconsegueix que els nens millorin els seus comportaments, que tinguin ilusió per fer les activitats que ell proposa, que estiguin motivats... i també contagia aquest estil de lidership als seus companys. Però al intentar imposar aquesta disciplina a tota l'escola es troba amb un gran obstacle, el més gran. El director, que finalment no el pot convencer de canviar la manera de fer general de l'orfanat i l0acava despedint.
    En Clement era tant paternalista que quan el van despedir, es va emportar amb ell al nen més petit i més fràgil, en Pepinoud.

    ResponderEliminar
  13. La pel•lícula de los chicos del coro ens permet veure un clar exemple de norming que en aquest cas en la pel•lícula es tracta amb el terme Acció- Reacció. Aquest estil de lideratge castiga als nois de tal manera que si fan algú dolent es respon amb mà dura per part del director i del professorat. Amb l’entrada del nou professor al centre descobrim un nou estil més paternalista i de leadership. El nou professor es converteix en un líder moral per els nens.
    A l’hora de contemplar la evolució dels nois del centre veiem que han progressat molt amb l’entrada el nou mestre i amb això podem dir que l’estil de lideratge del nou professor a funcionat, tot el contrari en el lideratge de management pur i dur que utilitza el director del centre.
    Gràcies a aquest nou estil de lideratge imposat a les aules, els alumnes han deixat enrere tot el bandalisme i es centren a explotar totes aquelles coses positives que estan aprenent a través de la cançó.
    Un lideratge basat en la duresa no sempre es el millor mètode per que les coses funcionin be com hem pogut comprovar en la pel•lícula. A traves de la comprensió, el paternalisme i les ganes de descobrir coses noves i positives dels nois fan que el mestre aconsegueixi el seu objectiu.
    Desgraciadament al final de la pel•lícula el mestre és expulsat del centre ja que el seu estil de lideratge topa amb l’estil que havia imposat el director tota la vida.

    ResponderEliminar